Focus op digitalisering in leefruimte en digitale transformatie bedrijven
Intelligent Living Summit: GROHE, Miele en Viessmann gaan een cross-industriële dialoog aan

Tegen 2030 zal het aantal sensoren en apparaten dat is aangesloten op the Internet of Things (IoT) naar verwachting toenemen van 21 miljard in 2018 tot ongeveer 125 miljard wereldwijd. Dat is een enorm marktpotentieel. Tijdens een rondetafelgesprek in het kader van de Intelligent Living Summit op ISH (Frankfurt) gingen Michael Rauterkus (CEO GROHE AG), Axel Kniehl (Miele Executive Director - Marketing & Sales) en Max Viessmann (Co-CEO Viessmann) hier dan ook over in gesprek.
Het was het startschot voor een interessante cross-industriële dialoog, met als belangrijkste bevinding de urgentie om het digitale aspect in fysieke leefruimtes te integreren op zo’n manier zodat er een echte toegevoegde waarde gecreëerd wordt voor de consument. Miele Executive Director Axel Kniehl: "De toekomst van 'Intelligent Living' omvat niet alleen het ontwikkelen van uitstekende producten, maar ook het creëren van inspirerende ervaringen voor de eindconsument. Digitalisering levert hier een onmisbare bijdrage aan."
Een mening die ook Christoph Keese, CEO van Axel Springer hy GmbH is aangedaan. “Digitalisering heeft gehele industrieën compleet veranderd", zei hij in zijn keynote presentatie. "Maar digitaliseer en blijf optimistisch, want de kansen die digitalisering biedt, zijn groter dan de risico's," gaf hij bedrijven en bedrijfsleiders nog mee.