Mobility Solutions by D’Ieteren zet vernieuwing in de kijker
Vanaf dinsdag 12 maart dompelt Mobility Solutions by D’Ieteren, het vroegere Group Mobility Solutions, zijn b2b-publiek onder in een exclusieve ervaring die innoverende oplossingen en de toonaangevende trends inzake duurzame mobiliteit centraal stelt.

Nieuws bij de automerken
In de eerste plaats zijn er de talrijke productnieuwigheden bij de automerken. Zo tonen Volkswagen en Volkswagen Bedrijfsvoertuigen tijdens dit evenement niet alleen de nieuwe Tiguan e-Hybrid, ook de ID.7 Tourer zal van de partij zijn, net als de ID. Buzz met lange wielbasis en zeven zitplaatsen. De absolute blikvangers worden hier zonder meer nieuwste generatie ID.3 en de ID.2 all-concept: een ontwerpstudie van een compact, volledig elektrisch model dat een basisprijs vanaf € 25.000 zal krijgen.
Škoda, van zijn kant, pakt uit met twee Belgische premières: de nieuwe Superb Combi en de Kodiaq iV. De eerste hoeft geen introductie meer in de fleetwereld, want het is en blijft een absolute referentie in zijn segment. De tweede is nu beschikbaar als plug-inhybride, wat zijn b2b-potentieel nog meer kracht bijzet.

CUPRA presenteert de nieuwe Tavascan, de allereerste volledig elektrische, sportieve SUV van het merk. Hij wordt geflankeerd door de eveneens volledig elektrische, compacte UrbanRebel concept-car die een blik op de toekomst van CUPRA werpt, en door de huidige modellen Formentor en Born.
De langetermijnvisie van Audi wordt dan weer concreet vormgegeven door het gecamoufleerde prototype van de Q6 e-tron, welke zeer binnenkort zal worden onthuld. Een nieuwe SUV die het elektrische DNA van het merk met de vier ringen perfect belichaamt en nog meer autonomie biedt dankzij het nieuwe technologieplatform 'Premium Platform Electric'.
Porsche tot slot, toont er zijn nieuwste Panamera Turbo E-Hybrid die met zijn combinatie van kracht en emoties garant staat voor een ongeëvenaarde rij-ervaring.

Testritten
Uiteraard kunnen deze premières enkel statisch worden bewonderd, maar tegelijkertijd stellen alle merken wel hun belangrijkste b2b-modellen ter beschikking voor een korte praktijktest. Denk maar aan Audi Q4, CUPRA Born e-Boost, Volkswagen ID. Buzz en ID.7, Škoda Enyaq en de nieuwe Porsche Cayenne.
Ook de mobiliteitsmerken van de groep D’Ieteren staan klaar met hun testmodellen. Zo stelt Microlino een hele rits testvoertuigen ter beschikking en kunnen de (voornamelijk elektrische) fietsen van Lucien ter plaatse worden bewonderd en uitgeprobeerd.

De volledige mobiliteitsscoop
Naast de productnieuwigheden maakt Mobility Solutions by D’Ieteren tijdens dit salon tijd en ruimte vrij voor alle mobiliteitsdiensten die het aanbiedt. De meest bekende zijn allicht de financiële oplossingen van VDFin en de mobiliteitsdeeldienst Poppy/MyPop, maar providers zoals Joule, Taxis Verts/Husk, My Way/Audi Approved+, EDI/Go Solar en Mbrella tekenen evenzeer present.
Wondercar tot slot, maakt op een eigen manier deel uit van het mobiliteitsecosysteem en zet dat in de verf met een creatieve activatie die het stressniveau van de vlootbeheerders beproeft op het ogenblik dat iemand schade rijdt aan zijn bedrijfswagen.
Interactieve workshops
“Maar gaan we met onze Mobility Experience by D’Ieteren nog een step verder”, verduidelijkt Joris Spigt, directeur van Mobility Solutions by D’Ieteren, “door ons b2b-publiek ook strategisch wegwijs te maken in de mobiliteit van vandaag en morgen. In vier interactieve workshops informeren we hen over hoe ze nieuwe transportmodi kunnen integreren in hun policy, hoe nieuwe technologieën sturend kunnen werken en hoe ze een mobiliteitsstrategie kunnen afstemmen op de ambities van hun onderneming en de verwachtingen van hun werknemers.”

Verantwoord salon
Tot slot gaat Mobility Solutions by D’Ieteren voor dit evenement een hoogst uitzonderlijk engagement aan op het vlak van environment, social en governance (ESG). “Samen met verschillende partners hebben we voor ieder aspect van dit evenement – van de keuze van de locatie over de catering tot en met de standenbouw – maximaal ingezet op duurzaamheid. Duurzame mobiliteit bij klanten ontwikkelen heeft alleen zin als we zelf een langetermijnvisie ondersteunen waarin de ESG-waarden concreet worden gemaakt. Duurzaamheid zit in ons DNA, maar ook in dat van ons moederhuis D’Ieteren en in dat van de talrijke merken die wij aanbieden”, besluit Joris Spigt.
