Xenex zet verder in op partnerships en merkbeleving

In 2022 zet Xenex verdere stappen op de succesvolle ingeslagen weg. De retailconcepten voor de DIY-sector en bouwmarkten zijn nog verder uitgewerkt voor een maximaal rendement op meerdere vlakken. Door middel van partnerships met enkele sterke merken, gaat Xenex nu nog breder en dieper dan voorheen.
Xenex gaat verder op succesvolle ingeslagen weg
Xenex werkt al enkele jaren hard aan retailconcepten. Deze zijn dit jaar nog verder uitgewerkt voor een maximaal rendement. Dat betekent: een maximale aantrekkingskracht op uw klanten voor een minimale kost per m² én qua werknemers. De verpakking en het concept op zich trekken immers de klanten aan, zonder hulp. Ook de partnerships met verschillende sterke merken zijn uitgebreid. Deze bieden niet alleen een solide basis voor een gunstige evolutie, Xenex gaat ook nog breder en dieper dan voorheen.
Stappenplan naar uw retailconcept
Om uw gepersonaliseerde winkelconcept te ontwikkelen, gaat Xenex heel grondig te werk met een duidelijk stappenplan. Allereerst wordt een verkennend gesprek gepland om dieper in te gaan op uw winkel- en klantenprofiel. Door deze analyse worden uw focus en de noden van uw onderneming duidelijk, waarop het concept verder wordt toegespitst. Na het bepalen van de beschikbare plaats in uw zaak, wordt het volledige concept op maat uitgewerkt doorheen de verschillende productcategorieën. De installatie gebeurt door Xenex in eigen beheer met kwalitatieve en moduleerbare rekken. Een aangepaste bezoekfrequentie van hun sales reps zorgt ervoor dat uw concept ook steeds up-to-date en aangevuld blijft. De volledige aanpak is gericht op het verhogen van de rentabiliteit per winkelmedewerker en per vierkante meter winkeloppervlak.

Kwaliteit van A-merken
Twilight ledverlichting in bijzondere verpakking
Het merk Twilight staat voor ledverlichting met betere technische specificaties dan die van vergelijkbare producten op de markt. Naast warm wit licht (2700 K) is er ook steeds 4000 K (natuurlijk wit) en 6500 K (koud wit) licht. Er geldt steeds een garantie van vijf jaar. Xenex heeft voor deze producten, samen met enkele marktexperten, een bijzondere verpakking ontwikkeld zodat ze – in tegenstelling tot andere doorsneeverpakkingen – er zeker uitspringen in uw rekken. Een pluspunt dat de retailers appreciëren omdat hun klanten er als vanzelf naartoe worden getrokken.
Elektrische installatie met Elettro Canali
Uit het merkengamma van elektrisch installatiemateriaal pikken we er Elettro Canali uit: van zekeringskasten over kabelgoten tot allerhande accessoires. Een uitgebreid productenpakket van topkwaliteit om de volledige elektrische installatie te doen in een huis.
Vents: ventilatie van topkwaliteit
Vents schuiven we naar voor als merk voor huishoudelijke ventilatie (badkamers, keukens enzovoort). De Europese fabriek is dé referentie voor het ontwerp, de productie en de assemblage van ventilatiemateriaal.
Reddy: van Belgische makelij
Xenex verdeelt de producten van Reddy naar de doe-het-zelfwinkels en bouwmarkten. Deze Belgische producent van elektrisch installatiemateriaal onderscheidt zich door het complete assortiment in grijze, witte en zwarte accessoires met een robuuste kwaliteit voor de doe-het-zelver en de professionele installateur.

POS-ondersteuning
Bovenop de volledige retailconcepten biedt Xenex ook POS-ondersteuning met full- en quarterpalletdisplays, om kruis- en meerverkoop te stimuleren. U bepaalt er zelf welk product u in de kijker plaatst.


