Laadpalen

Laadpaalproducent Driveco betreedt officieel Belgische markt

Driveco, een van de grootste laadpaalspelers in Europa met een netwerk van 10.000 oplaadpunten, zet voet aan wal in België. De laadstationbeheerder, die recent nog 250 miljoen euro ophaalde, koppelt een portfolio van flexibele laadoplossingen aan een gebruiksvriendelijke app. Driveco’s komst naar België gaat gepaard met samenwerkingen met Sixt Zaventem en Ixina Wetteren, waar het nieuwe laadinfrastructuur zal plaatsen.

Laadpaalproducent Driveco betreedt officieel Belgische markt 1

Driveco biedt als snelgroeiend bedrijf allesomvattende oplossingen voor het opladen van elektrische voertuigen, van ontwerp en installatie tot onderhoud en financiering, met gebruiksvriendelijke oplaadmogelijkheden en een slimme mobiele app. In 2023 bereikte het bedrijf een omzet van 35 miljoen euro. Met het oog op een groenere samenleving streeft het bedrijf ernaar om elektrische mobiliteit voor iedereen toegankelijk te maken via een betrouwbaar laadnetwerk, hernieuwbare energie en een gebruiksvriendelijke ervaring. In België zal het bedrijf zich richten op de retailsector, vastgoedinvesteerders, bedrijfskantoren, de logistieke sector en EV-bestuurders.

Met een team van meer dan 150 professionals die actief zijn binnen de hele waardeketen, van ingenieurs tot stationsbeheerders, biedt Driveco zijn oplossingen aan verschillende grote namen zoals Carrefour, Airbus en Decathlon. Naast zes kantoren in Frankrijk opende Driveco in december nieuwe vestigingen in België, Spanje en Italië. In België is er een gespecialiseerd team dat zich richt op de unieke behoeften van de Vlaamse, Waalse en Brusselse markten, met experts die zich toeleggen op de specifieke dynamiek van de markt en de wettelijke vereisten van elke regio.

Laadpaalproducent Driveco betreedt officieel Belgische markt 2

Eerste Belgische samenwerkingen

 Victor de Vilmorin, countrymanager van Driveco België
 Victor de Vilmorin, countrymanager van Driveco België

Driveco telt momenteel 70 laadpunten, verspreid over 15 laadstations, die sinds kort operationeel zijn in het hele land. Het bedrijf breidt zijn aanwezigheid nu uit via strategische partnerschappen met verschillende Belgische bedrijven. Zo wordt Sixt uitgerust met twee oplaadpunten, terwijl Ixina geniet van een uitgebreide installatie met vier ultrasnelle oplaadpunten in 200 kW DC. Deze samenwerkingen onderstrepen het engagement van Driveco om zijn netwerk en diensten in België uit te breiden.

"De stijgende populariteit van elektrische voertuigen in België, gestimuleerd door belastingvoordelen, vraagt om een uitbreiding van de infrastructuur. Er is echter een grote kloof tussen Vlaanderen en Wallonië, met minder elektrische auto's en oplaadpunten in het Franstalige landsgedeelte. We erkennen dit en zullen onze strategie hierop afstemmen. Daarnaast heeft ons Franse netwerk een beschikbaarheid van 99%, wat veel hoger is dan het lokale gemiddelde van 81%. Ook voor België is het ons doel om een betrouwbaar en toegankelijk netwerk van oplaadpunten te realiseren en zo de overgang naar elektrisch rijden te versnellen", aldus Victor de Vilmorin, countrymanager van Driveco België. De Vilmorin beschikt over uitgebreide ervaring en expertise op het vlak van duurzame energie en was eerder actief bij spelers als Powerdot en Shell.

Laadpaalproducent Driveco betreedt officieel Belgische markt 3

Innovatieve, flexibele oplossingen

Driveco is een Franse speler die een allesomvattende one-stop-shop voor oplaadservices aanbiedt, met laadstations van 22 kW tot 400 kW. Dit uitgebreide aanbod is geschikt voor alle elektrische en plug-inhybridevoertuigen en biedt flexibiliteit voor verschillende gebruikersbehoeften. Tegelijkertijd bevordert dit gevarieerde aanbod de levensduur van de batterij.

Driveco biedt ook verschillende financieringsmogelijkheden voor laadinfrastructuur, waarbij klanten kunnen kiezen tussen een investering door derden, directe investering of een hybride aanpak die beide methoden combineert. "Met 2 miljoen voltooide laadsessies biedt Driveco honderdduizenden bestuurders een eenvoudige toegang tot premium laadservices. Ons aanbod maakt duurzame mobiliteit toegankelijk en efficiënt voor elke gebruiker”, besluit Victor de Vilmorin.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Print Magazine

Recente Editie
05 december 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine